Tuesday, April 1, 2008

RCP és XULRunner tapasztalatok

Mint, ahogy azt tavaly írtam a kényelmi szempontból a vastagkliensből elérhetővé kellett tenni a régebben fejlesztett webes felületet. Mindezt úgy, hogy lehetőleg kommunikálni is tudjanak egymással. Eclipse részről, már akkor egy igen jó fejlesztés (kis túlzással) volt az AFT projekt XULRunner alapú "Browser" komponense.
Pár olyan pont, amit én másképp valósítottam meg, illetve tapasztaltam.
  • Nincs módosított Mozilla.org-os eclipse plugin, maga a loader keresi meg a platformhoz tartozó verziót. Ez a könnyebb frissíthetőség miatt lett így megvalósítva. Az viszont tény, hogy az eredeti megvalósítás jobb, csak ezt a Mozilla.org verziókban kéne implementálni és nem az ATF projektben.
  • Az AFT saját js <-> java adat transzformációját lecseréltem JSon alapokra.
  • Illetve a kommunikációra használt "div+textarea" csodát kirámoltam egy "script" objektumba. Mindig az járt a fejemben, hogy egyszer tuti lesz egy olyan css ami megjeleníti.
  • A saját gyártású ssl cert.-k miatt, írni kellett egy preloadert. Mivel van egy olyan hiba, ami miatt rossz méretben nyílik a figyelmeztető dialógus.
  • Ha ráérez az ember, akár teljesen át tudja szabni a megjelenített weboldalt.
  • Használj FireBug Lite konzolt
  • JavaXPCom-t debuggolni egy rémálom. Lásd a képet lejjebb.


Tuti rengeteg kisebb dolgot nem soroltam fel, de ha valami bevillan, úgyis leírom.

No comments: